Oppdatert: 06,12.21

Oppgaver og ressurser

Lenker: Fysisk geografi:
Lenker: Demografi (befolkningslære)i:
Lenker: Ressurser, næring, bosetting:
Generelle lenker:
  • CIA : The World Factbook 2019

• Direktoratet for naturforvaltning : Artikler om friluftsliv, naturområder, arealbruk og arealplanlegging, og en rekke digitale kart i et kartinnsyn

• FN-sambandet

• Nasa : Denne engelskspråklige siden gir informasjon om jordas geologi, viser satellittbilder, drøfter klimautviklingen, mm.

• Nasa : Satellittbilder ordnet tematisk etter kategorier som geologi, arealbruk, naturkatastrofer mm.

• Online Guides : This is the Guide to disciplines like climate, remote sensing and global change. We will attempt to present these topics not as individual sciences, but as integral components of a much larger system, learning about the planet on which we live.

• U.S. Geological Survey

• World Resources Institute : WRI is an environmental think tank that goes beyond research to find practical ways to protect the earth and improve people's lives.

oppdatert 06,12.21
11.944.124  visitors